Vem kör egentligen??

En sak man ska vara bra på när man flyttar till linkan är att cykla.
Kan man inte cykla har man ett problem. För här cyklas det överallt!
(och nej sofie, Cykel stavas inte med ck)
Till skolan, till affären, till krogen och (förhoppningsvis) hem från krogen.
'Hem'färden kan dock variera. Jag skulle vilja citera min älskade combo:

"Först och främst måste man reda ut det något godtyckliga begreppet 'Hem'.
Är det ett specifikt hem man är ute efter, kanske rent av sitt eget, eller går
vilket som helst bra?"

Ibland kan man förneka att man cyklade över huvudtaget. 
I sann "Var-jag-där?Hade-jag-kul?" - Anda.
Ibland kan man inte förneka det dock. Allt detta tack vare studentnatt.
Det är inte ovanligt att en morgon börjar;
"haha, men jag var inte på kravallen??!"
"Ellleeeeeer? Du har nog några snygga bilder på studentnatt!"
"Öhmm, nej, nej nej nej" *förenekelsen*

"MEN DET DÄR ÄR INTE JAG!!!"
"Nej, det är ditt fulla jag!"
*Bittert* "Vi har aldrig haft nöjet att träffas!"

Så frågan vi ALLA ställer oss nu,
dessa nätter, när vi inte riktigt vet vart vi ska.
När vi inte riktigt vet vad som är hem, när vi
inte riktigt kommer ihåg att vi både lämnat
OCH återvänt till 'hemmet' morgonen efter.

VEM ÄR DET SOM KÖR EGENTLIGEN?


2010-10-14 @ 14:32:49 Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()



Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback